Saturday, January 15, 2011

Tak Pasal-Pasal Kena 3 Injection

Salam Paradigma..

     Alhamdulillah selamat sampai jua aku ke Madagascar(uum) terchenta ni awal pagi tadi..hehe..Walaupun??kena 3 injection?..Haa,first of all nak mulakan cerita ,pukul 5pm semalam,aku mula gerak dari teratakku..Setibanya di Juasseh(ala dekat ngan rumah Nubhan tu),aku suruh mak aku berhenti disana untuk naik bas ke Seremban.Cadang nak stop kat umah sewa abah dulu..sebelum pergi ke terminal one .Yela bas gerak ke UUM pukul 10.30pm..nangis la nak tunggu kan.. Malangnya,15minit sebelum sampai ke UUMSeremban,aku telah kena sengat dek penyengat(yakin)..Tapi aku rasa ia bukan penyengat biasa..so,aku jenamakan sebagai penyengat hutan ya ..hahahha..Perr,bapak sakit..aku pun garu2 tempat kena sengat tu..Lagi aku garu,lagi merebak 'kegatalannya' sampai 1 badan..Aduiiii..So,aku pun call abah aku suruh tunggu dirumah b4 pergi ke kerja(masuk pukul 7.30)..After turun bas,aku tergesa2 la pergi dapatkan abah dan terus ke klinik....Amboii,ramai bukan main orang..Tunggu turn,dan doktor panggil..Tup2,dia bagi 3 INJECTION!!! 1 kat lengan,2 di bahuku..kat bahu tu doktor tu kata bagi elakkan kancing gigi..adoiii,sakit xdela tp sengal2 la tangan ni.Lemah gilerr...Selepas keluar dari bilik doktor,tunggu dari farmasi untuk ambil ubat pula..Akak tu kata"Banyak dan mahal ubat ni dik,""adik nak bayar untuk 3 injection tadi atau tak yah ambil ubat?"aku dan abah aku pun bingung seketika..Mestila nak ubat,kang takut melarat pulak...So,abah aku yakinkan aku untuk ambil ubat tu..kemudian dia berkata"Dik,semua sekali  90 hengget!!" ....(bunyi unggas).."apsal mahal sangat kak?"ujarku."3 injection tadi berharga rm34 dan ubat2 ni rm58 semua sekali rm90 laa"erkkk...bagi aku yang jarang ke klinik bayar(swasta) ni mmg terkezzzuuuut berukla..haha..Nak tak nak,beli jela..Duiii,tak pasal2 ye tak....Takpela,janji untuk kesihatan diri.Nanti kalau ada effect lain,merana plak aku nak pergi hospital bagai..Fuh!!!

NOTA KAKI:Keselamatan dan kesihatan diri lebih berharga dari apapun.

1 comment:

Syafiq said...

RM90 tu stended lah nip kalo pergi klinik swasta :: aq ni hidup kat smadata jer pergi klinik krajaan, lain2 sumer swasta :: ahaha

tapiii, aq ada insurans, so bnyak mner kena bayar pon, aq just bayar rm6 untuk kos aper ntah. tpi lain cerita pulak kalo insurans x cover mcm vitamin ke ape. tp kalo ubat, kompom diorang cover :: huhuhuh