Thursday, January 13, 2011

Kadang-kadang (2)

TAPI..

                      Bicara tentang SPA,aku sebenarnya kurang selesa bekerja dalam suasana statik dan tepu.Bukan bermakna kerja kerajaan tidak bagus dan membosan.Disangkal sama sekali.Cuma jika diikutkan,kerja makan gaji ni BERAPALAH SANGAT?..Cukup ke income kitamenjelang 5 atau 10 tahun akan datang?Itu persoalan dominan yang berlegar la pada mana2 bakal pekerja dan lulusan ijazah..Tak dapat dinafikan,seluruh adik beradik aku dalam legasi birokrasi negara demokrasi ini..dari Nurse,Polis,Pembantu Tadbir Hospital,Penguatkuasa Jalan Raya dan akhir sekali,Officer SPRM..aku??manakah hala tuju aku ya...Ingat,kalau jadi guru boleh juga meneruskan legasi keluarga ya.hehe..Tapi,aku dalam konflik ‘kadang-kadang’ juga yakni,sukar tetap pendirian soal hala tuju impian..duhhh...Aku minat pelbagai tapi bukan bermakna untuk jadikan sumber pendapatan utama.Mungkin,terlalu banyak berfikir dan wawasan sangat KUT!..haha..^^

                   Cuma kadang-kadang aku berteka-teki,jika aku tamat pelajaran dengan lulus cemerlang,apakah minat aku dapat menewaskan SEGULUNG IJAZAH itu?Kembang bertaut impian aku tak pernah luruh..hanya perubahan masa menentukan dan oleh sebab kehendak aku sangat pelbagai,adakah aku perlu melakukan 2,3 kerja(oleh sebab minat)dalam suatu masa..bagaimana pula tentang CINTA?..Sukar aku fikirkan..Aku jenis tak suka couple.Mungkinkah jodoh aku senada dengan orang yang digelar ‘bujang terlajak’?haha..aku takkan fikir tentang CINTA sampai 25 tahun..itu sasaran aku.Huhu..Setidak-tidaknya,menepati pendirian aku sejak sekolah rendah lagik,takkkan couple semasa menuntut ilmu..Demi tuhan,aku tak pernah couple k semasa belajar!! Melainkan setelah tamat sekolah atau dalam alam maya *cuti sem..erkk..(#,*)v ...Buat couple2 ni...buang masa weh! Studi 1st k..Memangla ada yang kata boring nanti..kesunyian nanti,begitu khabarnya..ITS OK! Kawan ramai kan..Share2 la kasih saying tuh! Huhu..Sampai yang SS kat diriku,tapi I CANT la..huhu.. Mungkin..[bersambung ...Kadang-kadang(3)]

No comments: