Thursday, January 27, 2011

Internet Laju 20x

Salam paradigma..
Hari ini aku nak paparkan strategi aku untuk melajukan internet/browsing..Untuk pengetahuan korang,aku memang degil sikit nak bayar broadband ni.haha..ini pon dah..dah 2 bulan tak bayar..siap maxis hantar surat cinta(melalui msg)lagi..



Baiklah,korang pun dah tak sabar2 kan nak try cara aku untuk melajukan internet korang yang sejak dulu lagi slow motion cam sipooot.huhu..JOM SEMAK!!

1>korang download la software QuickDNS..atau klik sini
2>pada yang guna Mozilla tu,cuba download add-on seperti Vacum Places,Vacum Places Improved,FastestFox(aku tak pakai dah),Quick Proxy dan Tweak Network ..semua ini,begitu berguna dalam berhadapan dengan poor network..lagi2,korang tak rajin tutup brokband tu.haha..

3>aku rajin juga..not-enable kan javascript..Tapi, masa log in email,fb or isi borang tertentu serta komen2(eg blog,chat) memang xboleh la..unless,untuk cari maklumat ya..

4>guna software Utilities 2011..memang terbaik!!
5>selain tu,aku guna juga softwareTweakMASTER 3.14..tapi trial version la..tak mampu nak beli ori..^^

6>'Makcik'CCleaner juga memainkan peranan penting gak .so,ini membuatkan laptop kita semakin ringan ..
7>aku juga manipulasi pendrive 4gb seolah2 mcm RAM..dengan cara?klik properties>>ready boost>>set jum MB kita nak guna>>apply>>ok
8>hidden kan sebarang icon di screen lappy kita..agak beban ya adik2..hihi..
9>o,ok.. silalah on9 time2 orang tidur ya..kalau boleh selepas pukul 
 12am..time tu,memang laju dan kapasiti apa yang dilayari tak sesak/slow..
10>bookmark la website kegemaran korang..so,takdela take time selepas ini untuk ke home and search..selain itu,mana2 yang guna google chrome boleh setkan didalam 9 kotak tu..eh mozilla tak boleh ke 9 kotak bookmark tu?boleh jer...try download add-on fast dial.
11>Jangan time scanning/updating anti virus..memang slow/hang lerr window korang..lagi2 brand Kaspersky..huuu

OK.Itu sahaja caraku yang dikongsi untuk anda semua .huhu..jumpa lagi!!!
:D :D :D


No comments: