Tuesday, November 16, 2010

Terpaksa Aku Qurbankan

      Sempena hari raya aidiladha ni,aku sudah ambil keputusan utk "QURBAN" YM dan MY SPACE!! ....huwa!!! [sedih gakla..dah setahun lebih kan..smpai frenz kat mspace :600 lebih n ym: 81 org).:'( ]Aku tak perlukannya lagi.Aku semakin alpa.Aku semakin hampir ke lurah kehinaan dan kejahilan.Oleh itu,amatlah bijaksana tindakan aku ini..Tidak perlu was-was..Sudah lama aku fikirkan semua ini.Maaf Yuckksss hud1..anda salah sasaran untuk menjahanamkan aku sebagai seorang Muslim.. Perasaan sedih menggunung melihat anak2 islam(aku lebih suka bicara islam dari melayu) semakin hanyut mengejar identiti,membuang masa berfoya-foya di alam siber,hausnya nilai ketamadunan dalam diri,lenyap sudah budi pekerti dan menjadi hamba eksperimen si sial Yuckksss hud1(takleh direct tulis nama negara haram tu,nnt dia spam aku)..Tahniah ...Kau menjadikan alat2 'seperti ini' untuk menjatuhkan keupaayan kami yang mujahid bermandikan darah syahid..Tapi,kau berjaya memasung kehendak kami dengan memperkenalkan segala agenda baharu..Bijak2...

     Aku juga ingin delete FACEBOOK.Malangnya,atas pujukan rakan-rakan,hasrat berkecai...Lagipun,FB hanya boleh DEACTIVATE..Itulah masalahnya..Sekali kau masuk gelanggang,kau tidak boleh berpaling..Ya,aku terima hakikat itu seadanya...Pada kawan2,janganlah leka lagi seperti aku..Salah seorang hamba rangkaian sosial..Jujurnya,aku sangat obses dengan semua ini.Aku boleh bertahan berjaga malam sampai pukul 5AM dan membuang masa berjam2 ..Subhanallah..Masa sekolah dulu,aku takde macam ni..paling lewat aku tido pun pukul 12. Rutin harian dipenuhi perkara berfaedah seperti membaca buku(apa jua genre)..Tak dapat dinafikan ler,leka main game,karok,merayap n menonton tv..tapi kadar yang sederhana.. Jadi aku perlu berubah!!!! aku perlu fokus pada masa hadapan bukan masa sekarang...!! usaha berterusan pada masa kini Anif,bukan bersorak buat keputusan pada masa sekarang...!! 

          Many say social networks are a huge waste of time, and they speak the truth.Very truth too,it would be damage our lifes as well....I do have my doubts ..I'll give up all the social networks, but slowly and surely I'll minimize the big timewasters...Actually,i don't want to consider them as timewasters because I still feel guilty while chatting and come in ""world notifications""...  sial Yuckssss hud1!!!!! ...You know, the little voice in my head saying: "you could be studying now"…im trying to remind u guys..they all want to attack us by this rubbish way..so,look 4ward!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


NOTA KAKI: "Ya Allah,tamatkanlah bagi kami hidup kami ini dengan kesudahan yang baik& janganlah ia Engkau tamatkan dengan kesudahan yang buruk"..

No comments: