Wednesday, April 7, 2010

Ulser mulut???


Barangkali pasti ada sesiapa yang pernah mendengar perkataan ulser kan?ala,ada ulser mulut...ada ulser perut..So,kemelut yang aku hadapi sekarang ialah ulser mulut..setiap bulan pasti aku alami..sakitnya bukan kepalang..aduii...apelah nasib aku nie...maybe aku terlalu rakus mkn?cuaca utara yang amat hangat (lbih hangat drpd biasa)?dosa mengumpat berbakul2?satu penghapusan dosa kecil oleh-NYA?mmg keturunan keluargaku yang over the top carta :famili paling kerap alami ulser mulut??...itulah persoalan2 nakal yang berjongkang jongket di fikiranku...Kalian tak kena boleh lah kata dan buat andaian pelbagai...ada aku kisah?????hahaha...

Paling menyeksakan ialah apabila ulser itu menyerang pada bahagian lidah..adus,sukarnya nak makan dan bergosip...terpaksa la short kan cerita kalau bergosip...nanti rakan xfaham pulak kan..al maklumlah,rakan2 aku semuanya otak sengal dan blurr....kan xbest jadinya!!...Selanjutnya,aku akan menerima malang ini pada waktu yang sanagt penting.Misalnya peristiwa gempak seperti anugerah2 oscar gemilang kolej ku...perbentangan kuliah...naik menyampah bila kita menyampaikan sesuatu apabila keadaan mulut tidak selesa ...ada aku kisah?????????aku teruskan jua perjuangan demi perjuangan menyampaikan apa yang sepatutnya...komitmen no1 la meon kan??aku rela.aku mampu.aku hadapi....bak kata kumpulan Dewa 19..........

Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi biar terjadi
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua kan baik-baik saja

Bila ketetapan Tuhan
Sudah ditetapkan, tetaplah sudah
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

Relakanlah saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang ....
Sungguh bermakna lirik lagu ini..walaupun kurang bagus dari segi audio tapi susunan liriknya
amat terbaik....ada aku kisah????Hihi..okeilah...sekian...

No comments: