Tuesday, April 13, 2010

Kartun Dulu dan Selamanya..

Memang tak dapat dinafikan ..Kartun Spiderman still jadi keutamaan pabila bukak tv... Spiderman memang aku minat giler dulu..haha..First tgk,masa Cheryl Samad jadi pengacara ngn seorang lelaki r..di TV2..jam 11am,Sabtu..tak silap pada tahun 1998..kemudian,ditayangkan pula di NTV7....perr,pagi2 layan lu..hahaha..berapa bintang?3/5!!.



   Kartun ni pun aku layan gak ms ni aku kecik2 r..tak ingat masa darjah berapa..rasanya area thn 1996..kul 9am,TV2...Bertajuk,Bugs Bunny..sampai skunk ingat..makan lobak je keje arnab tu..haha..berapa bintang?3.3/5!!!
  Inilah impak kartun yang sangat popular di Malaysia.Kartun ini memangla seratus2 mostly orang tapi tak tahu kenapa..semua orang still lyn dan menjadi perbualan hangat oleh remaja2 dulu dan skrg...haha..ditayangkan diTV2..tak silap dulu,pukul 6pm je mesti duk ngadap tv...haha.."go go power rangers...!last,mesti hero menang n si gemuk n si kurus makan burgersambil kna "buuuu"oleh rakan2 pwer rangers...(ms dulu r watak ni,,skrg xde lg)...berapa bintang?4/5!!

Kartun ni aku layan gak...Bertajuk Pinky and The Brand....tak silap jam 11am selepas cerita Oggy & Coackroach..di TV3..cerita ni di siarkan pada waktu persekolahan..so,memandangkan sekolah aku ada 2 sesi..pagi dan petang..aku pulak kena sesi petang..memang best r..dapat gak tgk..pada awal 98 jer..tahun 1999..da xtayang kut..dan aku pulak kna sek sesi pagi( darjah 4-6)..berapa bintang??3/5!!
Kartun ni pun aku sangat2 suka..seingat aku,cerita Dragon Ballz ni memang aku xpernah miss r tgok beb..awalnya, aku tengok pada tahun 1999...siaran bermula jam 9.30am,TV2...layan gak r..lbih 4 tahun r kut cerita ni ditayangkan..last2,ditukarkan ke tv9...sedih jer..tp best r..dari Goku kecil sampai r besar...haha..."awan terbang".."bebola naga"..pil kapsul meletup"haha...berapa bintang??4.2/5!!
"Dengan kuasa bulan akan menghukummu.."haha..memang xleh bla.tongkat sakti tuh..dalam ni semua kartun perempuan seksi2...pastu,ada gak adegan romantik antara Sailormoon dan Putera pe tah,..haha.."pikasus...tolong"..Cerita nie tak silap ditayang awal pagi..jam 9am,TV2...memang awal je bangun..semata2 nak tgk cerita ni...layan....berapa bintang?? 4.5/5!!!!!!!
Aku rasa inilah kartun yang sentiasa diingati oleh kanak2 dulu kala..thunder!..thunder!..thundercat!!!!...hope sgt kartun nie ditayangkan semula di tv...hehe...berapa bintang?? 4.2/5!!
Kartun Popoye mmg best r gak..tak silap suka ditayangkan pada petang2...time tuh sambil minum petang ngan famili...ha3..Popeye ni mesti mkn sayur baru leh lwn si jahat tu...nak selamatkan Ovile.."Popeye is the sailorman puttt...,puttt!!..berapa bintang?? 3.5/5!!
Hoho...best gak layan Digimon ni..masa kecik2 lu konfius je...antara Digimon,Pokemon and Doraemon...bunyi seakan2 jer...dulu,sekolah rendah je mesti beli kad terup gambar Digimon...Lawan raksasa mana paling kuat..haha..3.3/5!!
Memang tak dinafikan r..cerita Pokemon ni still jadi sebutan hingga sekarang.."pika pika..."haha..ayat yang aku ingat r masa pikachu nak minta kuasanya...berapa bintang?? 3/5!!
Baiklah...kartun seterusnya pula ialah Futurama...kartun nie tak silap ditayangkan pada pukul 10pm,rabu dan di TV3...memang best r gak...rupa kartun2 semua pelik2...haha...ala2,futuristik r gak..berapa bintang?? 3.4/5!!

Siapa x tahu cerita ni memang r sengal....Usop Sontorian yang menampilkan kisah 5 sekawan antara abu,singh,usop dan lain2...(tak ingat r)..selalu bersiaran pada waktu maghrib.. di TV1 ..Sampai kena marah r ngan abah..haha...berapa bintang?? 3.5/5!!
Men in Black...dari filem dan dijadikan animasi..huhu..agak mencemaskan r..time raksasa tuh nak serang hero2...thankz NTV7 memberi peluang padaku menontonnya...haha..berapa bintang?? 3.2/5!!
Layan gak r kartun nie...The Tick...sangat cepat bergerak...haha...over all da lupe r..tapi mmg best gak r kartun ni..berapa bintang?? 2.8/5!!
haha...aku suka cerita ni...kisah yang mengangkat pasal  5 owang adik beradik yang mempunyai pelbagai ragam...Anak2 sidek ni mmg menjadi siulan r lewat 90an dulu..sampai buku komiknya berjaya diterbitkan dipasaran dengan bangganya...haha..aku pun layan r...pergi sek je mesti cerita balik ngan kawan2 pasal kisah semalam...haha..berapa bintang?? 4/5!!
"Doraemon!!!!!...tolong!!.."haha..nobita2 napela watak kau cmtuh..xpela kan..sebab tula cerita ni still top n evergreen sampai sekarang..sampai bila pun poket Doraemon ni xkan kering ngan gadjet2 yang hebat ...Doraemon,Nobita,Sasuka,Sunyo dan Giant...5 sekawan ni mmg takkan dapat di tandingi r sampai bila..tahniah!..berapa bintang???4.5/5!!
Baik,cerita seterusnya ialah...Yokies!!!!memang luar biasa r kartun nie...dari identiti telur pun nak dijadikan watak kartun..haha..awal ditayangkan pada 1998..masa kecik2 aku layan jer..sampai kna marah ngan mak sebab malas turun sapu sampah sebab nak tengok cerita ni...haha...dari papa yokies!..mama yokies!..dan anak yokies!..tahniah!!..berapa bintang?? 3.5/5!!
hoho...Keluang Man!!oo Keluang Man!!..memang layan r cerita ni..aku rasa inilah kartun yang menjadi impak yang terbesar r pada kanak2 kita tentang kartun Malaysia..sampai aku pun hafal beb lirik lagu temanya..haha..."dia bagai seorang perwira..menjadi pembela pada nusa dan bangga..dengan ketangkasan...."...layannn!!berapa bintang?? 4/5!!
eh..cam pernah tengok kan cerita kartun ni!!baik,tentu anda pernah tengok filem dia..tapi kali nie,aku nak paparkan versi animasi...layan gak r...cmne mereka berhadapan ngan raksasa...ditayangkan di TV1...mmg best!!..berapa bintang??3.5/5!!
Baiklah...seterusnya,kartun Inspector Gadjet!!..pasti anda semua ingat2 lupa kan??aku pun cmtuh..cerita nie beri impak juga pada awal penayangannya..agak luar biasa dan canggih r kartun nie...samapai budak2 pun terikut2...bagusla cerita ni,memberi idea dan inovasi pada kanak2 diluar sana!....berapa bintang??3.8/5!!
haaa....aku juga minat cerita nie...ala2 charlies angel gitu..layan gak r..da tahu ending dia..mesti mereka dapat tewaskan musuh!haha...bersiaran diTV3...awal sabtu jer mesti duk depan tv..berapa bintang?? 3.2/5!!
cerita ni aku xberapa layan r...just tgk pun cmtu2 jer...tapi okeyla pada sesiapa yang minat kan...masa kecik2 lu suka je beli buku mewarna dan pasti ada kartun ni  ..pastu,girl2 pasti suka cerita ni an??..huhu..bagi aku okla...berapa bintang??2.5/5!
NOTA KAKI: Kartun sekarang sukar sangat bertahan..Kenapa ya??Fikir2kan...Salam paradigma.










7 comments:

Unknown said...

suka baca post yang nie..biarpun simple, but sangat meninggalkan kesan n memori...terasa nak balik zaman tu balik...;p

Anonymous said...

aq sangat ske cte sailormon, totally spies, oggy n cockroach, cardcaptor sakura... huhuhuuu.. smua tu besh....

Anif Abdullah| AA said...

nizam>>tau xpe..rindu sangat time kanak2 ribena .ha3..even,sampai skunk kut ..

anony>>semua best!!! :D

Anonymous said...

waahh, kenangan semua tuh..
bangun awal2 tgok kartun

Unknown said...

ad 1 kartun yg sy cri smpai skrng x jmpe..kartun yg labah2,cheetah n haiwan lain bleh brtkar jd robot..

Unknown said...

Transformers beast

Anonymous said...

Beast Machine cartoon mengimbauuu